loading...
خلاصه کتاب صراحت تمام عیار

خلاصه کتاب صراحت تمام عیار

موفقیت
73458 دقیقه

نویسنده : کیم اسکات

درباره کتاب

خلاصه کتاب صراحت تمام عیار (ترجمه کتاب Radical Condor) درباره‌ی شیوه‌ی درستِ انتقادکردن و تعامل با کارمندان صحبت می‌کنه. این کتاب که به‌طور ویژه برای مدیران سازمان‌ها نوشته شده و دست روی موضوعی گذاشته که کمتر کسی بهش فکر می‌کنه؛ یعنی انتقال صریح و صادقانه‌ی نظرات بدون ایجاد کدورت‌!

اگه توی شبکه‌ی اجتماعی‌ای مثل لینکدین حضور داشته باشی، قطعا با تجربیات منفی افرادی روبه‌رو شدی که از تعامل با مدیرانشون رضایت نداشتن.

توی استخدام‌ها همه از مهارت‌های نرمِ کارمندان صحبت می‌کنن؛ اما آیا مدیری که درحال استخدام هست، خودش در مهارت‌های نرم عملکرد خوبی داره؟ آیا خودش می‌تونه بدون بی‌احترامی، انتقاد خودش رو بیان کنه؟ آیا می‌تونه جو مثبتی رو توی تیمش ایجاد کنه که افراد بدون ترس از اخراج‌شدن، از جریان‌های درون‌سازمانی انتقاد کنن؟ متاسفانه جواب به این سوالات در اکثر سناریوها منفی هست.

خلاصه کتاب صراحت تمام عیار دقیقا مناسب این مدیران هست؛ یعنی مدیرانی که راه‌و‌روشِ درست برای تعامل با کارمندانشون رو بلد نیستن و فکر می‌کنن که همه‌ی آدما باید از شنیدن انتقادات خوشحال بشن.

حقیقت ماجرا اینه که واکنش طبیعی همه‌ی آدما به انتقاد، واکنش دفاعی هست. صراحت تمام‌عیار راهکاری هست که این واکنش رو خنثی می‌کنه و درعوض فضایی رو به‌وجود میاره که آدما نه‌تنها از شنیدن انتقاد ناراحت نمیشن، بلکه از صداقتت و نگرانیت نسبت‌به پیشرفتِ اون‌ها قدردانی می‌کنن.

این کتاب قراره بهت نشون بده که چطور رئیس قاطعی باشی و درعین‌حال، انسانیتت رو هم ازدست ندی.

در بخشی از کتاب صراحت تمام عیار نوشته شده:

رابطه‌ها هستن که شما رو می‌سازن، نه اعمال زور و قدرت. در صراحت تمام‌عیار، گوش‌دادن و فهمیدن بیشتر از امرونهی به آدما، مدیران رو به خواسته‌هاشون می‌رسونه. بیشتر باید صحبت کنی تا امر، بیشتر باید آدما رو ترغیب به تصمیم‌گیری کنی تا اینکه خودت تصمیم بگیری؛ بیشتر باید افراد رو قانع کنی تا اینکه بخوای دستور بدی؛ یادگرفتن مهم‌تر از بلدبودن هست.

اگه دوست داری این کتاب رو بخونی، اما به‌هر‌دلیلی فرصت کافی نداری، خبر خوب اینه که چکیدا صفر تا صد کتاب صراحت تمام عیار رو برات خلاصه کرده و همین‌الان می‌تونی چکیده‌ی کامل این کتاب رو ازطریق سایت یا اپلیکیشن چکیدا مطالعه کنی.

 

در چه صورتی از این کتاب لذت می‌بری؟- اگه مدیر هستی و می‌خوای تعامل بهتری با کارکنانت داری
- اگه اغلب انتقادات باعث ناراحتی همکارات میشه
- اگه می‌خوای جو خوبی در تیمت ایجاد کنی

 

 

نظرات خوانندگان

امتیاز کتاب: 0 امتیاز

ثبت نظر